El registre de bicicletes s'ha posat en funcionament

Divendres, 15 d’octubre de 2010
Avui s'ha posat en marxa el registre bicicletes de Cardedeu, una iniciativa que neix amb el doble objectiu de, per una banda dissuadir els possibles lladres, i per l'altra facilitar la identificació de les bicicletes recuperades. Una de les primeres bicicletes registrades ha estat la de l’alcaldessa, Calamanda Vila. Després de fer els tràmits, Vila ha manifestat que “el més important no és ser la primera, sinó donar exemple als ciutadans i promocionar aquest nou servei gratuït que ha de donar tranquil·litat a tota la gent que vol utilitzar la bicicleta com a transport habitual per desplaçar-se pel municipi”. Un cop més, l’alcaldessa ha destacat que “des del govern municipal treballem per evitar els robatoris de bicicletes. Ara hem creat el registre però hem fet altres mesures que han estat molt ben acollides, com els vals de descompte per la compra de cadenats o la instal•lació gratuïta d’aparcabicicletes en comunitats privades”. Vila ha afegit que des de que es va anunciar la creació d’aquest registre “alguns ajuntaments propers s’han posat en contacte amb nosaltres interessant-se per la proposta i poder-la extrapolar als seus municipis”.

Registrar la bicicleta és fàcil i ràpid. Només cal:

• personar-se a les dependències de la Policia Local (av. d'Àngel Guimerà, 126) qualsevol dia de dilluns a divendres (no festius) de 9 a 21 h
• portar la bicicleta que es vulgui registrar
• presentar obligatòriament el DNI i, opcionalment (tot i que és altament recomanable), qualsevol document que acrediti la propietat d'aquella bicicleta
• un cop registrada, la Policia lliurarà un adhesiu identificatiu del registre per enganxar en un lloc visible de la bicicleta.

La campanya de registre de bicicletes compta amb el recolzament dels establiments de Cardedeu que venen bicis i els seus accessoris. En aquest sentit, l'Ajuntament i els comerços adherits a la campanya distribuiran un díptic informatiu a totes les cases amb les característiques del registre i amb diversos consells de seguretat i ús de la bicicleta.

Darrera actualització: 2.11.2010 | 02:42